clik-clik di sini

11 Aug 2009

###part 1###

salam.........ibu cerita part yg 1 dulu yeeee!!!!!!

-bermulanya pada hari jumaat pagi selepas solat subuh n minum
sekadar basahkan tekak,tepat pada pukul 7.30pagi kami pun keluar dari rumah
menuju ke rumah sepupu ibu di ayer keroh!!!
berkumpul disana semuanya 13 buah kereta semuanya.....
ayah kena baca doa selamat sebelum bertolak supaya dalam
perjalanan semuanya selamat!!!!!!

ceria di pagi hari jumaat....umairah n aleya!!!
n my sister.....dalam kereta standby mahu bergerak


kereta innova.......siapa yang naik di dalamnya!!
hee.heeee semestinya ibu/umairah/kakak/aleya
n mak/ayah


persediaan sebelum bertolak


bekalan makanan sudah semestinya......sebab ramai kan!!
mahu makan kedai,rasanya robohlah nanti jawabnya..
makanan yang di bawa bekal karipap/bihun goreng/nasi impit/
sambal ikan bilis n nasi putih......

abg yan..sepupu ibu!!!!!

ayah baca doa sebelum bertolak.......tepat pukul 10.pagi kami
semua berangkat!!!
kalau dah banyak keretA,faham2 je lah..agak lambat sikit untuk bergerak!
ada yang berhenti isi minyak/buang air/buat susu anak/


kami berhenti rehat untuk makan selepas solat jumaat di
'muadzam shah'............macam2 ada......
*masa ini ibu dah terasa pening kepala,rasa mahu pitam dengan cuaca
sangat panas*
dalam 1 jam kami selesai makan,kami teruskan perjalanan lagi!!

budak2 ini dah rasa keboringan.....bilakah mahu sampai!!

tempat ibu tak ingat........masing2 membeli buah tampoi!!
seakan buah sentul,saje mahu mengenal dan mahu rasa..ibu pertama
kali makan buah ini..isinya sedap manis n lemak!!


ini rumah kawasan marang..ibu ingatkan kosong!!tapi
rumah orang.....sementara menuggu yang lain isi minyak.....


kesian anak ibu........nampak kepenatan sangat!!!!!
sampai buka baju,tak tahan kepanasan walaupun ada air-cond yang kuat...

-kami sampai ke kuala terengganu pada pukul 8.30 malam,mahgrib di
masjid Al-Zaharah....makan malam kami di rumah sepupu ayah di kawasan situ juga
ibu n family menginap di hotel 'grand contennatal'..yang lain menginap di rumah
sedara,bukan tak nak tidu umah sedara!!tapi agak ramai,mcm kurang selesa!!

-ibu check-in hotel terus tidurkan diri,rasa tak tahan badan..sangat letih......
esok pagi kerna bertolak ke 'besut' nikah pagi dan majlis kenduri tengah hari!!!!

note:ok sambung part nikah n kenduri nanti..wait!!!!
n sory kalau ada gambar lintang pukang

21 comments:

fazilzura said...

sonok kan jalan ramai2...
kiteorg kalu balik ganu mmg bwk bekalan jgk .. heheheeh stop sekali je.. tu pun time solat .. wat jamak terus

sis_nita said...

manyaknyerrr karipappp.. berbungkus2.. meriahhh..!

Gieyana said...

As ~ mesti sonotkn bila convoi ramai2 camni...ishhh bila ler kita nk convoi camni gak..hiks!

syahadah said...

ibu muka alye dan umairah dekat sama kan..mcm kembar..buka baju tu klu saya pun kadang kala mmg nak jek cabut baju...mmg panas dlm kereta wlupun berecon

Rinna said...

Bestnya..konvoi..jalan2 ramai2 gi kenduri kawin ekk.. :)

CINTAMANISZ Lite said...

Tu dia Umairah smpai ilang dah baju lawa dia..
Punya laa jauh nya Ganu tu yer..hehe.

MaMaQaYPo FaMiLy said...

cian Umairah.. PANAS!! jalan jauh2 mmg meletihkan terutama buat anak2 kecil...

MaMaQaYPo FaMiLy said...

cian Umairah.. PANAS!! jalan jauh2 mmg meletihkan terutama buat anak2 kecil...

ibu_umairah said...

fazil:sonok tapi tempat rehat x de sangat.....

sis_nita:banyak karipap sebab ramai kan...tak yah lah beli

gie:sonok sangat..tak lah boring sangat.....hee.heeee

ibu_umairah said...

rinna:a'ah kak,g kenduri kawin anak sedara

kak.lona:hee.heee..nasib baik ibunya tak buka baju

syah:ramai orang cakap umairah/aleya kembar...tapi sebenarnya tak.....

mama:memang panas......betul cakap akak,kesian kat anak kecil

Just Call Me Bitt said...

jauh gak perjalanan konvoi beramai2 nih...bestkan...tapi sian bebudak la tapi tak pe derang pon happy sebenarnya...

Just Call Me Bitt said...

jauh gak perjalanan konvoi beramai2 nih...bestkan...tapi sian bebudak la tapi tak pe derang pon happy sebenarnya...

iNa said...

wah..bestnyeee..meriah..

Ibuhani said...

sronok gi kenduri ramai2 kan tp tu lah kesian kat budak2lah!

<< s| tED| >> said...

13 buah kereta tu? banyak.. mesti macam2 ragam.. yg terlambat.. yg nak cepat.. ekekekekkeke..

lily azliyana @ mama zara said...

Nampak sedapla bekalan yg dibawa tu..hehe..

Sian umairah..penat yek. raya nnti ade pakcik pon ajak ikut rombongan bertunangnye ke tganu. tk tau lagi pi ke idak..

ikiqzana said...

seronokkn konvoi ramai2... panas betul tu smpi bukak baju..

tulisan kt atas tu mmg sengaja wat camgitu ker???

As said...

sonok nyer kalo berjln reramai.. baru la meriah.. hehehe.. kami pun kalo nak berjln suka reramai...
sedap kan buah tampoi tuh.. peberet tuh
kesian umairah.. penat sgt la tuh...

ibu_umairah said...

bitt:walaaupun penat tapi best....

zana:he...for budak je yg buka baju!!!mak budak tak.....tulisan ape yg akak cakap?

ibu_umairah said...

as:umairah cerewet bab kalu panas2 ini........

[-suziey-] said...

prjalanan jauh mmg meletihkan..seksi tau umairah..ekeek:D

rmaai btol konvoi..syiok gk jln jauh2 konvoi rmaai2 kan.adeiii karipap itu nmpk sdp sbb my peveret..ekeke:D

~tetamu istimewa~

~My Memory~